odpowiedzi na często zadawane pytania



  • Na co powinien zwrócić uwagę klient zgłaszający się do biura pośrednictwa w obrocie nieruchomościami ?

    Klient, który chce skorzystać z usług pośrednika powinien pamiętać, że podstawowymi obowiązkami pośrednika m.in są:

    1. Od dnia 1 stycznia 2002r. obowiązkowe posiadanie licencji zawodowej,

    2. Od dnia 1 stycznia 2001r. obowiązkowe posiadanie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z tytułu wykonywania zawodu pośrednika,

    3. Złożenie oświadczenia o posiadanym ubezpieczeniu w umowie pośrednictwa, która musi być zawarta na piśmie pod rygorem nieważności,

    4. Wskazanie w umowie pośrednictwa osoby (pośrednika - imię, nazwisko i numer licencji) odpowiedzialnego za czynności pośrednictwa wynikające z danej umowy (od dnia 22.09.2004r.)

    5. Obowiązkowe zgłoszenie bazy danych osobowych do Generalnego Inspektora Danych Osobowych oraz podpisanie stosownego oświadczenia przez klienta (od dnia 30 września 1999r.)

    6. Czynności pośrednictwa muszą być wykonywane przez pośredników a jedynie czynności pomocnicze mogą być wykonywane przez osoby bez licencji działające pod bezpośrednim nadzorem pośrednika (od dnia 22.09.2004r.)

    Ustawodawca kreując nowy zawód - zawód pośrednika w obrocie nieruchomościami dał dostatecznie dużo czasu (od 1 stycznia 1998r.) na podniesienie kwalifikacji, zdobycie licencji oraz dopełnienie obowiązków wynikających z przepisów prawa.
    Jeśli ktoś w ciągu tych lat nie dopełnił tych podstawowych obowiązków to znaczy, że ignoruje przepisy prawa i ma lekceważący stosunek do wykonywanego przez siebie zawodu. W konsekwencji lekceważy klientów, nie dbając o bezpieczeństwo przeprowadzanych transakcji i jakość świadczonych usług.
    Jeśli pośrednik lekceważy przepisy prawa a tym samym swoich klentów, to jaką ma pewność klient takiego biura, że zostanie prawidłowo obsłużony a informacje podawane przez takiego pośrednika są prawdziwe i zgodne z jego najlepszą wiedzą ?!


powrót do góry powród do góry


 

  r
  zamknij to okno